نوشته شده توسط : سمیر

همه ما دوست داریم رد عطرمان تا چند فرسخی بپیچد. به همین دلیل انتخاب برترین عطر برای باکلاس‌ها یک انتخاب حیاتی به شمار می‌رود. عطرها قادرند یک انتخاب الهام بخش باشند و وجودتان را لبریز از اعتماد به نفس کنند. در ضمن می‌توان گفت، انتخاب و مصرف روزانه برخی عطرهای زنانه ضامن جذابیت بیشتر خانم‌هاست. در این راستا، ادکلن زنانه تلخ یکی از گزینه‌های انتخابی پیش روی شماست تا با افشاندن آن عزت نفستان را به اوج برسانید و خودتان را به رخ رقیبان بکشید.
امروزه بسیاری از سلبریتی‌ها و ورزشکاران مطرح اعم از جنیفر لوپز و دیوید بکهام سعی در عرضه ادوپرفیوم‌های خود در سطح جهانی کرده‌اند اما تنها چندین عطر تلخ زنانه هستند که نه تنها توسط تبلیغات معرفی شده‌اند، بلکه مصرف کنندگان بسیاری از سراسر جهان را به سوی خود فراخوانده‌اند.

ما در ادامه قصد داریم به معرفی ۱۰ ادکلن زنانه تلخ بپردازیم. با ما همراه باشید تا مروری بر روی برترین ادکلن‌های تلخ زنانه داشته باشیم.

۱- جادور، کریستین دیور

در تعداد بی‌شمار ادکلن زنانه تلخ عطر جادور از برند کریستین دیور عطری اصیل شناخته شده که رایحه آن بسیار هوس انگیز و پیچیده است. عطر جادور از جمله عطرهای محرک زنانه در زیبایی و مد می‌باشد که به لطف رایحه گل‌های ارکیده زنانگی تم سنگین خود را حفظ کرده است.

علاوه بر این، آلو و چوب سدر باعث طراوت و چالاکی شده و به طور همزمان با افزایش اعتماد به نفس ظاهرتان را در تمام روز شیک و زیبا نگه می‌دارد. برخی نت‌های دیگر این عطر شامل نارنگی ماندارین، رز و توت سیاه می‌باشد.

۲- گرلن ال اینستنت

مجموعه عطرهای گرلن ال اینستنت به قدر کافی تولید شده‌اند تا جزء انتخاب‌های معروف ادکلن زنانه تلخ باشند. این عطرهای کلاسیک در مدل‌های متفاوت از وقار و اغواگری بهره برده و با افزایش اعتماد به نفس شما را دیوانه خود می‌کنند.

رد نخستین نت‌های گرلن ال اینستنت به سرعت پخش شده و عطر نت‌های آغازین و میانی و پایانی به زیبایی هرچه تمام مخلوط می‌شوند. بیشتر این نت‌ها متمرکز بر روی مرکبات، مگنولیا و عسل می‌باشند که چنین عطرهایی را به انتخابی ایده آل برای خانم‌ها تبدیل کرده است. قطعا گرلن ال اینستنت توانسته به عنوان انتخابی معمول یا حتی رسمی مطرح شود تا رایحه‌ای کاملا سبک و ملیح به شمار آید.

منبع: مسیر ذهن - ادکلن تلخ زنانه

 



:: موضوعات مرتبط: اعتماد داشتن به خود , ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیر

از بین بردن عادت های بد رفتاری …. در اینترنت هزاران مقاله می خوانی که نوشته اند تلاش کن، زحمت بکش، آرام آرام ترکش کن، سختی بکش، آرام ترکش کن، متعهد باش،از اشتباهات درس بگیر و بسیاری دیگر از تکنیک هایی که عملا غیر ممکن است!!

 

در این مقاله که جنبه آموزشی دارد می خواهم به تو بگویم که چطور می توانی عادت های بد رفتاری ات را به راحتی از بین ببری بدون اینکه سختی بکشی.

عادت ها چگونه ایجاد می شوند؟

دیکشنری گسترده مریام وبستر ر این باره میگود: ( عادت، یک الگوی رفتاری است که با تکرار مداوم به دست می‌آید. یا می‌توان آن را نوعی مسئله‌ی فیزیولوژیکی دانست که خود را در قالب یک نظم مشخص به نمایش می‌گذارد و قدرت عملکرد را بالا می‌برد).عادت های بد و خوب در یک بازه زمانی ۲۱ تا ۶۶ روزه ساخته می شوند و واقعا تبدیل به عادت یعنی تکرار مکرر آن رفتار می شوند.

اما نگران نباشید چون در این مقاله نمیخواهیم ۶۶ روز صبر کنیم تا عادت ساخته شودبلکه می خواهیم عادت بد فعلی که داریم را ترک کنیم، برای این کار به زمان کمتری از ۶۶ روز نیاز داریم

چطور عادت های بد رفتاری را ترک کنیم؟

فرمول ساده است، اگر عادت های بد رفتاری فعلی تو را رنج می دهد یعنی یعنی باید به مغز اعلام کنی که این رفتار عواقب بسیار بدی را به همراه خواه داشت، به همین دلیل باید طبق روش زیر دقیقا هرکاری که می گویم را انجام دهی تا تکرار عادت بد فعلی ات برایت تکرار ناپذیر شود.

یک دفتر آماده کن تا به تو بگویم چطور انجامش دهی.

دو سوال زیر را در درون دفتر بنویس و کامل پاسخ بده:

اگر عادت بد فعلی را که در مورد ………. است را ادامه دهم چه مشکلاتی در آینده در زندگی ام به وجود خواهد آمد؟ (۵ الی ۱۰ مورد)

اگر عادت بد فعلی را که در مورد ………. است را ترک کنم چه موقعیت هایی در آینده در زندگی ام به وجود خواهد آمد؟ (۵ الی ۱۰ مورد)

توجه داشته باش که سوالات را دقیق جواب بده، یعنی برای هر سوال حداقل ۱۵ دقیقه وقت بگذار. در ادامه من به ۲ سوال بالا پاسخ می دهم تا متوجه چگونگی انجامش باشی:

فرض کن عادت های بد رفتاری تو یکی شامل مشکل اعتماد به نفس است و هنوز وبینار رفع خجولی گری را نخریده ای و دودل هستی که واقعا نیاز هست که روی اعتماد به نفست کار کنی یا نه.

اگر عادت بد فعلی را که در مورد نداشتن اعتماد به نفس در ارتباطات است را ادامه دهم چه مشکلاتی در آینده در زندگی ام به وجود خواهد آمد؟

شانس پیشرفت در محل کارم را از دست می دهم

نمی توانم به راحتی در مورد آینده و خواسته هایم از زندگی مشترک در مراسم خواستگاری ام صحبت کنم

نمی توانم سر کلاس دانشگاه به سوالاتی که در ذهن دارم ازد بپرسم و این موجب ناقص شدن اطلاعات و قبول نشدن امتحاناتم می شود

نمی توانم واضح و شفاف با مدیرم در مورد مشکلات شغلم صحبت کنم

مجبور می شوم که به خواسته های دیگران عمل کنم وقتی که خودم کار دارم و این موجب عقب افتادن کارم و همچنین صرف انرژی بیشتر در طول روزم می شود

اگر عادت بد فعلی را که در مورد نداشتن اعتماد به نفس در ارتباطات است را ترک کنم چه موقعیت هایی در آینده در زندگی ام به وجود خواهد آمد؟

می توانم درخواست ارتقاء شغل کنم و حقوق بیشتری دریافت کنم

در مراسم خواستگاری ام بدون ترس می توانم در مورد زندگی ایده آلی که می خواهم با همس آینده ام صحبت کنم و خودم تصمیم بگیرم که میخواهم این ارتباط شکل بگیرد یا نه

در هرجایی که آدرس را گم کردم، بدون خجولی گری، آدرس را از دیگران میپرسم و به موقع به قرار هایم می رسم

میتوانم اینفلوئنسر شوم و از مهارت ارتباطی ام برای درآمد زایی پاره وقت استفاده کنم

به راحتی که دیگران نه می گویم و وقت زندگی ام را برای دیگران به هدر نمی دهم و می توانم به تفریحات مورد علاقه ام برسم بجای اینکه از روی نداشتن اعتماد به نفس خودم را وقف خواسته دیگران کنم

بسیار عالی، حالا این دفتر را با خودت همیشه داشته باش یا حداقل پاسخ این دو سوال را به خاطر بسپار در این صورت هروقت که خواستی عادت بد را تکرار کنی، پاسخ این دو سوال جوی کار تو را خواهد گرفت

چقدر زمان نیاز است؟

بری ترک عادت های بد رفتاری اگر ۲۱ روز به پاسخ هایت پایبند باشی، عادت بد رفتاری ات به راحتی از زندگی ات پاک می شود. 

منبع: پاک کردن عادت های بد رفتاری

 



:: موضوعات مرتبط: اعتماد داشتن به خود , ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیر

دختر ایده آل برای ازدواج کلمه بسیار هیجان انگیزی برای پسرها هستش اما وقتی یک دختر را انتخاب میکنی تا با او زندگی کنی متوجه می شوی در رفتار او مشکلاتی وجود دارد که او را خیلی هم ایده آل برای زندگی ات نمی بینی. در این مقاله که بیشتر یک تجربه شخصی از زندگی فعلی ام است می خواهم به ۱۰ شاخص مهم در اعتماد به نفس دختر ایده آل برای ازدواج اشاره کنم که اگر این ۱۰ مورد را در آن ندیدی بهتر است روی اینکه او تو را خوشبخت کند حساب رویایی ات را باز نکنی.

چه ازدواجی یک ازدواج سمی است؟ ازدواجی که یکی از طرفین نتواند به خاطر نداشتن اعتماد به نفس، خودش را در زندگی با ارزش نشان دهد و خواسته های خودش را به زیبایی بیان کند.

خصوصیت اول: هدف و ارزشش را بلد است

دختری دختر ایده آل برای ازدواج است برای زندگی که بداند چه چیزی از ارتباط با تو می خواهد؟، مقصدش از با تو بودن کجاست؟ و واقعا از بودن با تو چه چیزی برایش مهم و پر ارزش است؟ اگر دختری بتواند به این سه سوال پاسخ دهد یعنی تقریبا اعتماد به نفس بودن با تو را دارد.

خصوصیت دوم: انگیزه دارد

دختر ایده آل برای ازدواج کاری میکند تا در هربار ارتباط با تو، به تو انگیزه بدهد و تو را بیشتر از دیگران خوشحال کند. درواقع آنچنان تو را مجذوب انگیزه دادنش می شود که تو مصمم می شوی به او اهمیت دهی و او را در زندگی ات داشته باشی

خصوصیت سوم: ثباط عاطفی داشته باشد

یک دختر ایده آل برای ازدواج با تو باید ثبات عاطفی داشته باشد، یعنی در هنگام مواجهه با مشکلات و چالش ها نگرشی توام با آرامش و تمرکز دارد و به چگونگی حل مشکل و نحوه برخورد با تو در مشکلات فکر و رفتار می کند.

ساده تر بگویم، وقتی بین تو و او تنش پیش می آید، وارد فاز هیجانات دشوار مانند خشم و عصبانیت نمی شود و بجای اینکه بگذارد هیجانات دشوار بر او غلبه کند، همانند روشی که در محصول زندگی بدون خجولی گری گفته ام با آن ها کنار می آید.

خصوصیت چهارم: طرز فکری مثبت دارد

اگر من جای تو بودم قطعا بانویی را ایده آل برای ازدواج می دانستم که حتی در مواجهه با مشکلات، توانایی خوش بین بودن و دیدن و بیان کردن وجه مثبت مشکلات را داشته باشد و برای خودش و تو احترام مثبتی قائل باشد. زندگی کردن با افراد منفی نگر قطعا تو را آزرده و خرد می کند.

خصوصیت پنجم: دارای خود آگاهی باشد

دختر ایده آل ذهن تو، میداند که در چه چیز هایی مهارت دارد یعنی بر خلاف خیلی از دختران، اگر بهش بگی که چی بلدی بپزی جواب تو را با “تخم مرغ نیمرو بلدم” نمی دهد! و صد البته میداند از دیدگاه دیگران چه شخصیتی دارد و میداند که تو هم یک انسان هستی و انتظارات ماورایی از رفتار تو ندارد.

 



:: موضوعات مرتبط: اعتماد داشتن به خود , ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیر

احتمالا برایت جالب است که بدانی وقتی با کسی برای اولین بار آشنا می شوی فقط ۳ الی ۵ ثانیه وقت داری تا در ذهن مخاطبت جا شوی و او در مورد تو قضاوت کند. این زمان ۳ تا ۵ ثانیه یک زمان عالی برای این است که شخص ایده آل تو در مورد تو یک ذهنیت ایجاد کند که این ذهنیت را بخاطر طرز لباس پوشیدنت و زبان بدن تو و رفتار و نوع برخوردت در خودش ایجاد میکند. تمام این متنی که خواندی به خاطر این بود که بدانی اولین آشنایی چقدر پر اهمیت است.

حقیقتی که می خواهم با تو در موردش صحبت کنم این است که در هر بار ملاقات با شخص ایده آل خودت، تو در ذهن او مورد قضاوت قرار میگیری و این باعث می شود که هر بار ملاقات او در مورد تو یک عقیده جدید به دست بیاورد. متاسفانه ا بین بردن تاثیر اولین ملاقات در ذهن شخص ایده آلت کمی سخت است اما نگران نباش چون میتوانی از الان یک ذهنیت جدید و یک دیدگاه متفاوت از خدت در ذهن او ایجاد کنی و من این مقاله را دقیقا به همین خاطر نوشته ام تا به تو بگویم چطور در هر ملاقات تاثیر خوبی بر ذهن شخص ایده آل خودت قرار دهی تا هربار او ذهنیت و طرز فکرش در مورد تو بهتر و بهتر شود. این مقاله برای تو است اگر میخواهی در هر بار ملاقات با او، در ذهنش بدرخشی و او تو را ستایش کند.

 

اولین نکته پر اهمیت، زمان رسیدن تو سر قرارهایت است.

کسی که با تو سر قرار می آید علاقه ای به این ندارد که بشنود چرا دیر آمده یا ترافیک بود یا هوا طوفانی بود! درواقع برای او توجیهات منطقی تو منطقی نیست. طوری برنامه ریزی کن که حتما چند دقیقه زودتر از شخص ایده آل به سر قرارهایت برسی و در این برنامه عوامل تاخیری مثل ترافیک و آب و هوا و مسیرهای اشتباه را مورد نظر قرار بده. هیچوقت فراموش نکن که هربار سر قرار میروی اولین چیزی که در ذهن شخص ایده آل تو میگذرد این است که آیا به موقع خواهی آمد یا قرار است معطل شود برای دیدنت؟

اضطراب و بیقرای تو به طرف مقابلت آسیب میزند!
اگر بتوانی اعتماد به نفس خودت را افزایش دهی، همانگونه که من در محصول زندگی بدون خجولی گری برایت توضیح داده ام، که بتوانی خودت را آرام نگه داری با این کار شخص مقابل تو هم احساس آرامی خواهد داشت و این باعث می شود که تو بتوانی به او احساس خوشایندی منتقل کنی در غیر این صورت او متوجه مضطرب بودن تو می شود و باعث می شود درذهنش تو را یک شخص احتمالا ترسو م کم ریسک درنظر بگیرد و حتی ممکن است او هم با دیدن استرس تو دچار استرس شود که این مورد یکی از بد ترین اتفاقاتی است که در قرار های ملافات می تواند رخ دهد.

برای اینکه بتوانی در آن لظه احساس خودت را شاد نگه داری تنفس عمیق انجام شده البته طوری که او متوجه نشود.

 

پوششت را طوری بساز که او به تو توجه کند

ظاهر فیزیکی تو به اندازه ظاهر احساسی تو امیت بالایی دارد و در این مورد هیچ شکی به دلت راه نده. کسی که اولین بار تو را در قرارهایت ملاقات می‌کند هیچ چیز در مورد تو در دفعات ابتدایی قرار نمی‌داند و اولین سرنخی که از شخصیتت بدست می‌آورد، از همین ظاهر تو شروع می شود. اما این به معنی نیست که باید خودت را شبیه مدل‌های شیک و پیک کنی تا ذهنیت خوب و ماندگاری در ذهن شخص ایده آلت ایجاد شود. فقط سعی کن چیزی که واقعا هستی را به او نشان دهی نه بیشتر و نه کمتر.

دقت کن که کجا قرار است برای قرار ملاقات بروی و لباس مناسب برای آن ملاقات یا موقعیت به‌خصوص چیست؟ برای محیط کاری‌ای که قرار است برای بار اول بروی، کدام پوشش مناسب‌تر است.

رسیدن به سر و وضعت، نه تنها می‌توانید در هربار برخود تاثیر خوبی بر ذهنش گذاری، بلکه می‌توانی برای قرار گرفتن در یک موقعیت حساس کاملا آماده باشی و اعتماد‌به‌نفس و آرامش بیشتری پیدا کنی.

 



:: موضوعات مرتبط: اعتماد داشتن به خود , ,
:: برچسب‌ها: شخص ایده آل , کاریزماتیک , اعتماد به نفس ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیر

دوستی را می شناختم که در دوران اول راهنمایی تا سوم راهنمایی همراه من بود و همیشه میگفت اعتماد به نفس ندارم و بیشتر اوقات وسط حرف زدن ناگهان حرف هایش را قورت میداد و ساکت می شد. چند بار با او صحبت کردم که تا آخر حرفش را بزند اما هیچگاه قبول نمیکرد به همین دلیل به دنبال راه حل برای او گشتم و متوجه نکاتی شدم که قصد دارم در ادامه برای شما بازگو کنم.

مورد اول: ریشه های گذشته اش

دوست من به دلیل اینکه در گذشته هنگام صحبت کردن جند بار سوتی داده بود مورد تمسخر دیگران واقع شده بود به همین دلیل از دوران کودکی یعنی از سن ۷ سالگی به این نتیجه رسیده بود که نمیتواند جلوی جمع به سادگی صحبت کند به همین خاطر همیشه میگفت من اعتماد به نفس صحبت کردن ندارم اما این فقط بخشی از ماجرا بود و موارد دیگری هم بود.

مورد دوم: تعریف اشتباه از ترس

دوست من از اینکه تا آخر صحبت کند و اعلام نظر کند ترس عجیبی داشت و همیشه معتقد بود که ترس او مانع پیشرفت او در اعتماد به نفس است اما زمانی که به او گفتم ترس درواقع انرژی و هیجانی است که هنوز در ذهن مهار نشده به همین دلیل احساس بدی دارد، کمی متقاعد شد و در طول رو جمله من اعتماد به نفس ندارم را کمتر تکرار می کرد چون می دانست ترس عامل نداشتن اعتماد بنفس نیست بلکه توجه به آن ترس (هیجان کنترل نشده) است که باعث شده تا اعتماد به نفس را از دست بدهد.

مورد سوم: خارج نشدن از منطقه امن ذهنی

“من اعتماد به نفس ندارم” جمله ای بود که برای او یک حاشیه امن در ذهنش قرار داده بود زیرا هرگاه قصد داشت تا آخر صحبت کند و میترسید، با جمله ی من اعتماد به نفس ندارم خودش را قانع میکرد و درواقع هرگز از محدوده امن ذهنی خارج نمیشد. این محدوده امن ذهنی طوری برنامه ریزی شده بود که گوینده اتفاقات بد گذشته اش بود و همانند حصاری مستحکم جلوی دید و عبور دوست من به سمت واقعیت را گرفته بود.

 



:: موضوعات مرتبط: اعتماد داشتن به خود , ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیر

اگر در بهبود اعتماد به نفس تان مشکل دارید، شما تنها نیستید. همه با ایجاد اعتماد به نفس در دنیای امروز مشکل دارند. کلید اصلی این است که ادامه دهید و راه هایی برای افزایش اعتماد به نفس خود پیدا کنید تا بتوانید در زندگی موفق باشید.

در اینجا هشت پیشنهاد آسان برای افزایش اعتماد به نفس در زندگی شما وجود دارد که توصیه میکنم حتما مطالعه کنید:

۱- از نقاط قوت خودتان آگاه شوید:

مهم است که بدانید در چه مهارتی خوب هستید. استفاده از ویدئو آموزشی ساخت چرخه اعتماد به نفس یک راه عالی برای تقویت سریع نقاط قوت شماست. هنگامی که مجموعه مهارت های خود را تقویت می کنید، قدم بعدی این است که بر روی آن مهارت هایی تمرکز کنید که در انجام آن ها بسیار خوب هستند. یک فرد می تواند در همه چیز خوب باشد، بنابراین خیلی سخت گیر نباشید که نمیتوانید در همه چیز عالی باشید.

۲- خودتان را بپذیرید:

شما در این دنیا منحصر به فرد هستید. مهم این است که خودتان را در انجام کارهایی که در آن مهارت دارید بپذیرید. به جای شکایت از نقاط ضعف خودتان، سعی کنید راه هایی برای بهبود زندگی خود پیدا کنید. خودتان را برای کسی که هستید قبول کنید.

۳- موفقیت های خودتان را به خودتان یادآوری کنید:

بسیاری از مردم موفقیت های خود را کم اهمیت می دانند و تمرکز خود را بر روی چیزهایی قرار می دهند (مثل افکار منفی و اتفاقات بد و ناخوشایند) که با آنها مبارزه می کنند. این روش زندگی کاملا اشتباه است. همیشه خودتان را با دستاوردهای گذشته تان بشناسید نه با مشکلات گذشته تان. مهم نیست کهدستاوردهای موفقیت آمیز شما چقدر کوچک هستند. قسمت های مثبت زندگی خود را کاهش ندهید. بر روی قسمت های مثبت زندگی خود تمرکز کنید و به جای وقت گذرانی با افکار منفی، بر روی پیشرفت های گذشته خود تمرکز کنید.

۴- اعتقادات مثبت داشته باشید:

بسیار مهم است هنگام مطالعه تصدیقاتی را که باعث اعتماد به نفس شما میشوید را مطالعه کنید. یک کتاب در مورد مهارتی که دارید مطالعه کنید و سپس همه مواردی را که انگیزه شما را بالا می برند را یادداشت کنید. روزانه ۱ ساعت به صورت مثبت مطالعه کنید و هر آنچه که می دانید برای بهبود وضعیت شما لازم است را انجام دهید. از تمرکز بر روی چیزهایی که باعث اضطراب و ترس در شما می شود پرهیز کنید.

۵- درباره آینده خود فکر کنید:

در اوقات فراغت، وقت خود را صرف فکر کردن به آنچه که واقعا از زندگی می خواهی کنید. برای خاسته های دیگران زندگی نکنید. هنگامی که شما تصمیم گرفتید چه چیزی می خواهید انجام دهید، آن را بنویسید و از آن به عنوان انگیزه استفاده کنید. این کار به بهبود اعتماد به نفس شما کمک بسیاری می کند.

۶- ایجاد اهداف:

از تعیین اهداف قابل دستیابی به طور منظم و سپس انجام اقدامات کوچک برای انجام آنها. اطمینان حاصل کنید. مطمئن شوید که اهداف شما قابل اندازه گیری هستند و پیشرفت شما را کنترل می کنند. اگر شما نتوانستید تمام اهداف خود را انجام دهید ناراحت نشوید. شما همیشه می توانید اهداف خود را تغییر دهید تا بتوانید بیشتر موفق باشید.

۷- با دیگران صحبت کنید:

برای بهبود اعتماد به نفس مهم است که با دیگر افراد موفق صحبت کنید تا دیدگاه بهتری از زندگی خود بدست آورید. گوش دادن به چالش ها و دستاوردهای مثبت دیگران می تواند به طرز فوق العاده ای در بهبود احساسات مثبت شما مفید واقع شود. شما همچنین می توانید در این مرحله یاد بگیرید که چگونه برای غلبه بر موانع موفقیت و افزایش اعتماد به نفس خود در زندگی راه های پیدا کنید.

 ادامه مقاله را اینجا مطالعه کنید



:: موضوعات مرتبط: اعتماد داشتن به خود , ,
:: برچسب‌ها: بهبود اعتماد به نفس ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیر

چگونه به آرامش روحی روانی برسم؟

موفقیت و شادکامی برای کسانی معنا دارد که راه رسیدن به آرامش روحی روانی را به خوبی یاد گرفته اند و این کار یعنی کنترل کامل بر روی احساسات منفی و بهتر است بگوییم غیرفعال کردن احساساتی که موجب ناراحتی ما می شوند.

دو نکته که بسیار در زندگی ما تاثیر گذار است این است که آرامش روحی روانی ما را از توهمات منفی زندگی خارج میکند و همچنینمسیر ما را برای بهبود شرایط زندگی در زمان حال باز و هموار می کند. قصد دارم در این مقاله یک راهکار هزار ساله را به شما معرفی کنم که در آسیای شرقی مورد استفاده قرار می گرفت. این آموزش نه تنها برای رسیدن به آرامش واقعی بلکه برای اعتماد به نفس هم بسیار مفید است. اگر نمیدانید اعتماد به نفس چیست و چرا مهم است حتما مقاله ای که در این مورد نوشته ام را مطالعه کنید


شاید سوال شما هم باشد:

سوال بسیاری از مردم این است که چگونه می توان به آرامش روحی روانی دست یافت؟ پاسخ های گوناگونی وجود دارد اما تکنیکی که امروز در موردش صحبت می کنیم بسیار ساده و قابل استفاده حتی پشت چراغ قرمز است!

تنفس آگاهانه راه رسیدن به آرامش روحی روانی است

این تمرین در نگاه اول برای من سادگی زیادی داشت و در تاثیر پذیر بودنش شک داشتم اما بعد از استفاده از این تکنیک شدم در تقویت رهایی و رسیدن به آرامش درونی بسیار اثر گذار است. در ادامه به شما دوست عزیز خواهم گفت که این تکنیک چقدر به زمان روزانه نیاز دارد تا ما را به آرامش برساند و استفاده از این تکنیک به چه صورت است.

نحوه استفاده از ترفند هزار ساله

  • ابتدا در موقعیتی خوب و راحت قرار بگیرید (من روی یک صندلی می نشینم و کف پاهایم را کاملا بر روی زمین قرار می دهم)
  • حالا چشمانتان را ببندید و یا به یک نقطه که نور زیاد در آنجا نباشد خیره شوید (بهتر است روی دیوار یک نقطه رسم کنید و به آن خیره شوید)
  • ۸ الی ۱۰ بار به آرامی نفس عمیق بکشید تا ریه های شما آماده دریافت هوای در ادامه شوند
  • زمانی که زمانی که می خواهید هوای داخل ریه ها را خارج کنید بر آن ها تمرکز کنید  مخصوصا زمانی که آخرین هوای داخل ریه در حال خارج شده است (اگر به درستی انجام دهید باید هربار با خروج آخرین هوا، فشار بسیار کمی بر قفسه اینه حس کنید)
  • مجدد ریه ها را با هوای تازه پر کنید
  • لازم نیست نفس بسیار عمیق بکشید زیرا وقتی ریه خالی می شود اتوماتیک پر می شوند، شما فقط باید اجازه پر شدن طبیعی را به ریه ها بدهید
  • حالا به دقت به تمام لحظه های تنفس تان دقت کنید مثل کودکی که برای اولین بار چیز عجیبی میبیند!. من به این ها توجه میکنم: ابتدا هوا داخل سوراخ بینی شده و وارد ریه ها می شوند،سپس به شانه ها و قفسه سینه و شکم که بالا و پایین می روند توجه می کنم و تمرکزم را روی توجه به این هماهنگی می کنم)
  • بعد از تکرار ۱۰ بار تنفس به روشی که گفتم، بگذارید روند تنفس شما به حالت عادی و طبیعی برگردد. لازم نیست این مرحله کار خاصی انجام بدهید، فقط دیگر نفس عمیق نکشید باقی کار را خود سیستم تنفسی انجام می دهد.
  • هدف ما این است که با توجه به تنفس و هماهنگی بدن، افکار منفی را فراموش کنیم

یک نکته مهم:

ممکن است گاهی هنگام استفاده از تنفس آگاهانه، افکار منفی جلوی شما را بگیرند مثلا خاطرات ناخوشایند گذشته را به یاد آورید یا حتی فکر آشپزی امروز به ذهنتان بیاید. این پدیده کاملا طبیعی است! هرگاه این اتفاق افتاد سعی کنید مجدد بر تنفس تمرکز کنید.

شاید ذهن شما اعتراض کند که نمی تواند این تکنیک را انجام دهد اینجاست که باید بگویم ذهن مثل یک کودک است و مدام ایراد میگیرد و این شما هستید که باید کودک ذهنتان را با همین تکنیک تنفس آرام کنید و به او ثابت کنید این راه برای بهبودش لازم است.

وقتی که تمرین را انجام دادید به محیط اطراف نگاه کنید، لمس کنید و بو کنید، خواهید دید همه چیز در شما قویتر شده است! این یعنی ذهن شما در آن لحظه در حال آرامش بوده است.

ابتدا حداقل ۲ بار دستور العمل را مطالعه کنید سپس برای مدت ۵ دقیقه این تکنیک را تکرار کنید تا نتیجه نمایان شود. برای اینکه هیجان را کمی چاشنی این تمرین کنیم می توانید از روش های زیر در حین تمرین استفاده کنید تا آرامش روحی روانی بهتری را تجربه کنید:

  1. شمردن نفس ها

    • نفس هایتان را بشمارید و در هر بازدم، آن عدد را آرام در به زبان بیاورید و پس از رسیدن به عدد ۱۰ مجدد از ابتدا شروع به سفارش کنید و اگر ترتیب را فراموش کردید مجدد از عدد ۱ شروع کنید.
  2. نفس های رنگارنگ

    • تجسم کنید هوا و نفسی که وارد ریه شما میشود و از آن خارج می شود یک رنگ خاص دارد. شما می توانید هر رنگی که دوست دارید به نفستان بدهید. ( من رنگ سفید را تجسم میکنم)
  3. اکسیژن سفید و ابرا سیاه

    • می توانید اکسیژن را در هنگام دم سفید و در هنگام باز دم سیاه تجسم کنید.
  4. تکرار کلمات

    • می توانید در حین تنفس، کلماتی را تکرار کنیدو مثلا در هنگام دم میتوانید بگویید من زیبا هستم و در هنگام  باز دم می توانید بگویید من خوشحال هستم.

منبع اصلی: ترفند هزار ساله رسیدن به آرامش روحی روانی



:: موضوعات مرتبط: اعتماد داشتن به خود , ,
:: برچسب‌ها: آرامش روحی روانی , ارامش روحی روانی , آرامش روحی و روانی ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیر

برای درمان استرس اغلب اوقات، شیوه ای که ما در مورد یک وضعیت احساس می کنیم، درک ما از آن است. اغلب این ادراک درست است، اما گاهی اوقات اینطور نیست.

 

مبارزه با تفکر منفی با استفاده از آگاهی فکری

استرس چیست؟ یک تعریف معمول پذیرفته شده از استرس وجود دارد این است که استرس  شرایط یا احساسی  است که در آن، فرد  از لحاظ ادراکی  بر این باور است که  مجموع خواسته‌ها و انتظاراتی که از او وجود دارد، فراتر از منابع، امکانات و توانمندی‌های در اختیار اوست.

یک مثال از شخصی که دچار استرس می شود: اگر به شخصی بگوییم که جلوی ۱۰ استاد برجسته شروع به سخنرانی در مورد موضوع مورد علاقه اش کند ممکن است شخص دچار استرس شود زیرا او فکر میکند درخواستی که از وی شده است بسیار بالاتر از توانمندی اوست به همین دلیل دچار استرس می شود.

زمان ایجاد تنش و استرس باید چه کاری انجام دهیم؟

اول، باید استرس را به شکل یک تهدید بپذیریم.

دوم باید قضاوت کنیم که آیا توانایی و منابع ما برای مقابله با تهدید کافی است یا خیر.

برای درمان استرس شما باید ببینید که این تهدید که به شکل استرس به وجود آمده است چقدر توانایی کنترل شما را دارد سپس باید به خودتان نگاهی بیندازید که برای مقابله با این تهدید چه توانایی ها و استعدادهایی دارید.

نقش سیستم هشدار اولیه در درمان استرس

درک این موضوع کلیدی است زیرا (به لحاظ فنی) شرایط ها به تنهایی در معرض استرس نیستند. تفسیر ما از  سطح استرسی است که احساس می کنیم ما را کنترل می کند. کاملا واضح است که گاهی اوقات ما در آنچه که به خودمان می گوییم درست است.

بعضی از شرایط ممکن است در حقیقت خطرناک باشند و ممکن است ما را به لحاظ جسمی، اجتماعی و یا حرفه ای ما را تهدید کنند. در اینجا، استرس و احساسات بخشی از “سیستم هشدار اولیه” است که ما را تهدید می کند از این شرایط.

با این حال، اغلب ما بیش از حد سخت و ناعادلانه با خودمان برخورد میکنیم، به طوری که هرگز با دوستان یا اعضای تیم نخواهیم بود وضعیتمان را درمیان نمیگذاریم. این، وضعیت با یک تفکر منفی دیگر، می تواند باعث استرس شدیدتر و ناخوشایندتر شود و به شدت اعتماد به نفس ما را تضعیف کند.

 اگر دچار استرس شدد هستید می توانید به وبسایت مسیر ذهن مراجعه کنید و مقاله مرتبط با کاهش استرس را مطالعه نمایید.



:: موضوعات مرتبط: اعتماد داشتن به خود , ,
:: برچسب‌ها: درمان استرس،کاهش استرس شدید، رفع استرس در خانه، استرس در محل کار ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیر

اگر قصد کرده اید تحت هر شرایطی در مسیر هدف هایتان در حرکت باشید به چه چیزی بیش از هر نیرویی نیاز دارید؟ بدون شک پاسخ فقط یک چیز است و آن افزایش اعتماد به نفس شما است که شما را تا انتهای مسیر تنها نمی گذارد. اعتماد به نفس شما نشان دهنده جهت پیشرفت شماست، اعتماد به نفس مثبت جهت مسیر را مثبت میکند و اعتماد به نفس منفی، جهت شما را منفی و شما را از هدفتان دور می کند.

 

بدون اعتماد به نفس در هیچ کجای زندگی نقشی برای تغییر ندارید. پس نمی توانید خیلی ساده از این مهارت مهم عبور کنید و فراموشش کنید. هرکار و اقدام ساده ای بخواهید انجام دهید تا اعتماد به نفس آن را نداشته باشید نمی توانید ثمره مثبت آن را ببینید، حتی اگر آن کار یک درخاست ساده مثل تعویض غذای سرد با غذای گرم در رستوران باشد!

 

  • روز اول | افکار منفی را پیدا کنید.

افکار منفی خود را شناسایی کنید، دقیقا افکاری که به افزایش اعتماد به نفس شما لطمه می زنند. افکار منفی من ممکن است شبیه به این باشد: “من توانایی انجام این کار را ندارم”، “من مطمئنا در این مسیر شکست میخورم”، “هیچکس نمیخواهد آنچه را میگویم را گوش کند”. این صدای داخلی همان نجوای درونی منفی و بدبین و بی بهره است که شما را از دستیابی به اعتماد به نفس محروم می کند.


  • روز دوم | افکار منفی را به افکار مثبت تبدیل کنید.

همانطور که به افکار منفی خود توجه می کنید، آنها را به سمت افکار مثبت حرکت دهید زیرا این ترفند باعث افزایش اعتماد به نفسمی شود. برای این مرحله افکار مثبت را بین افکار منفی تکرار و تایید کنید مانند “من قصد دارم این کار را امتحان کنید”، “من می توانم موفق شوم اگر این کار {هدف مورد نظر} را انجام دهم”، و یا “اگر درخاست کنم مردم به من توجه می کنند.” برای شروع فقط با چند فکر مثبت در روز شروع کنید.


  • روز سوم | باید بیشتر از توجه کردن به افکاری منفی، توجه به افکار مثبت کنید.

در مرحله قبل توانستید افکار مثبت را به وجود بیاورید در نهایت، برای افزایش اعتماد به نفس در مغز شما، افکار مثبت شما باید “فضای مغز” بیشتری نسبت به افکار منفی شما را اشغال کند. هرچه بیشتر به تفکرات مثبت توجه کنید، افکار منفی، خود به خود مقاومتشان بیشتر می شود و این یعنی شما دارید اثر مثبتی را روی اعتماد به نفستان قرار می دهید.


  • روز چهارم | ساخت شبکه پشتیبانی مثبت برای افزایش اعتماد به نفس

در بین خانواده، دوستان و همکاران به سمت کسانی بروید که چشم انداز شما را در اهدافتان تحسین می کنند و باعث افزایش اعتماد به نفس در شما می شوند. در مقابل از کسانی که افکار منفی داند و ساز نمی توانی ها را به گوش شما میزننددوری کنید و ارتباط خودتان را با آن ها کمرنگ کنید.

  • در این قدم ممکن است کسی که او را بسیار دوست دارید، به شما احساس بد منتقل کند، اگر دائما عبارات منفی و یا انتقاد از شما می کند بهتر است کمی از همنشینی با آن شخص فاصله بگیرید.
  • حتی اعضای خانواده که همیشه در کنارمان هستند با نظرات خود در مورد آنچه شما انجام می دهید، می توانند به اعتماد به نفس شما لطمه وارد کنند پس بهتر است در مورد افکارتان فعلا چیزی نگویید.
  • همانطور که نگرش مثبت خود را پرورش می دهید و اقداماتی را برای رسیدن به اهداف خود انجام می دهید، ممکن است این افراد ناآگاهانه بیشتر در مسیر شما آشکار شوند. تا زمانی که اعتماد به نفس خود را ایجاد می کنید، با حداکثر ممکن، تماس خود را با آنها محدود کنید.
  • زمان زیادی را صرف فکر کردن در مورد افرادی کنید که در زندگی شما واقعا از بودن با شما احساس خوشحالی می کنند. یک هدف را برای صرف وقت بیشتر با افرادی که حامی و طرفدار هستند، قرار دهید.

  • روز پنجم | یادآوری های منفی خود را از بین ببرید.

اگر در اطراف شما مخصوصا در مکان هایی که وقت بیشتری را در طول شبانه روز سپری میکنید، لوازمی وجود دارند که دوباره افکار منفی شما را تقویت میکنند و به شما احساس بد می دهند، دوری کنید و حتی بهتر است آن ها را حذف کنید مثل لباس خاص یا یک هدیه قدیمی که شما را ناراحت میکند. اگرچه ممکن است نتوانید تمام منابع منفی را از خود دور کنید اما حتما می توانید راهی پیدا کنید تا تقریبا مخفی بمانند تا به افزایش اعتماد به نفس شما لطمه نزنند.


  • روز ششم | استعدادهای خودتان را شناسایی کنید.

هر کسی حتی شما در برخی موارد استعداد بسیار خوبی دارید که به افزایش اعتماد به نفس شما کمک می کند. بنابراین چیزهایی را که در آن شما برتری دارید، کشف کنید و سپس روی استعدادهای خود تمرکز کنید. شما از روز ششم به بعد، مجاز هستید که افتخار کنید به استعدادهایتان. از طریق هنر، موسیقی، نوشتن یا رقص. چیزی را که به شما لذت استعداد داشتن می دهد را پیدا کنید و با توجه به علاقه ی خود به رشد آن بپردازید.

هنگامی که شما دنبال اشتیاق خود هستید، نه تنها آن را به دیگران اثبات می کنید، بلکه احساس منحصر به فرد بودن و پیشرفت خواهید کرد، که می تواند به ایجاد اعتماد به نفس شما کمک کند.

  • روز هفتم | به خودت افتخار کن.

نه تنها باید به استعدادهای خود و یا مهارت های خود افتخار کنید، بلکه باید به چیزهایی فکر کنید که شخصیت شما را بزرگ می کند. این می تواند طرز تفکر شما، احساس تعهد شما، مهارت گوش دادن شما یا توانایی شما برای مقابله با استرس باشد. شما ممکن است فکر کنید که در مورد شخصیت شما چیزی ارزشمند برای تحسین وجود ندارد، اما اگر شروع به حفاری عمیق در مغزتان کنید، متوجه خواهید شد که شما مقدار زیادی از ویژگی های قابل تحسین دارید که باید آن ها را یادداشت کنید و روی آنها تمرکز کنید.


  • روز هشتم | تحسین دیگران را بپذیرید.

بسیاری از افراد با اعتماد به نفس کم تصور می کنند فردی که آنها را تحسین می کند دارد اشتباه می کند و یا دروغگو است. شما در لحظه تحسین دیگران باید بگویید: “بله، کاملا درست می گوید” و با این کار ذهن منفی خودتان را با پاسخ مثبت ساکت کنید. در آن لحظه به شخص مقابل لبخند بزنید و از او تشکر کنید. بگذارید فردی از شما تعریف می کند، بداند که شما واقعا از آن قدردانی می کنید.

هنگامی که شما دنبال اشتیاق خود هستید، نه تنها آن را به دیگران اثبات می کنید، بلکه احساس منحصر به فرد بودن و پیشرفت خواهید کرد، که می تواند به ایجاد اعتماد به نفس شما کمک کند.

  • روز نهم | به آینه نگاه کنید و لبخند بزنید

نظریه بازخورد چهره، نشان می دهد که عبارات روی صورت شما می توانند مغز شما را برای ثبت یا تشدید احساسات خاص تشویق کند. بنابراین با نگاه کردن هر روز به آینه و لبخند زدن ، ممکن است با خودتان احساس خوشبختی کنید و در بلند مدت بیشتر اعتماد به نفس داشته باشید. این کار همچنین کمک خواهد کرد که در مورد ظاهر خود احساس خوشحالی کنید و به نحوی که در آینه نگاه می کنید خودتان را قبول کنید.

 منبع: 9 روش تضمینی افزایش اعتماد به نفس



:: موضوعات مرتبط: اعتماد داشتن به خود , ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 خرداد 1397 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد